CityCallCenter
Hammerensgade 1, 2 sal København K, 1267
Phone: 8020 2029
Historie - CityCallCenter

Historie

CityCallCenters historie

CityCallCenter bliver i år 2002 startet af Pouline Andersen (nu Mangaard), Ingrid Ottesen, Per Andersen og Niels Thorndahl. På daværende tidspunkt har Pouline knap fire års erfaring inden for branchen og er i øvrigt den eneste af stifterne som til hverdag bliver involveret i den daglige drift på kontoret. Ingrid Ottesen og Per Andersen har stor erfaring med iværksætteri, selskabsledelse samt kapital og er derfor oplagte firmakompagnoner. Sidstnævnte Niels Thorndahl er uddannet cand.merc., havde eget firma med 16 ansatte og var på denne måde i besiddelse af både knowhow og kontakter.

Den spæde start

Historie

Mandag d. 2. december 2002 møder to medarbejdere op på Poulines privatadresse, i det kontrakten mederhvervslejemålet endnu ikke er faldet på plads. De første 14 dage går dermed med fire mobiltelefoner; en til hver af de tre ansatte, som ringer telemarketing i forsøget på at få kunder, samt en telefon dedikeret til hovedtelefonnummeret. 14 dage senere er lejekontrakten klar og de 172 m2 på Nørre Farimagsgade 33 bliver taget i brug. Telefoncentralen når lige at blive leveret og installeret dagen før den allerførste kunde stiller om.

2003

Opstarten for den nye virksomhed er hård, trods intensiv telemarketingsindsats. At salg og kundeservice er to forskellige ting læres på den hårde måde. Det er svært at sælge pr. telefon, når man er trænet til kundeservice. Efter tre måneder må der træffes et valg: enten skal virksomheden lukkes eller også skal der skæres i omkostningerne. Resultatet bliver at spare Poulines løn væk og sætte begge fuldtidsmedarbejderes løn ned (mod lovning på at få differencen udbetalt med tilbagevirkende kraft, så snart der er drifts break-even). I efteråret, knap 10 måneder efter opstart, vender det og virksomheden tjener nu flere penge end der bliver brugt. Dette bliver fejret ved genindførelse af løn til Pouline og de to fantastiske og loyale medarbejdere får deres løndifference udbetalt. Især i den spæde opstartsperiode blev det synliggjort, hvor meget loyale og hårdtarbejdende medarbejdere virkelig betyder. Denne periode har haft stor indflydelse på virksomhedens opfattelse af, og støtte til, personalet siden hen.
Året afsluttes med en herlig julefrokost med deltagelse af delvist personale/bestyrelse og delvist kunder. Aftenen begynder på “Bryggeriet”, med efterfølgende middag på restaurant Nimb i Tivoli og til sidst til en teateroplevelse i Glassalen med “Crazy Christmas Cabaret” 2003 var også det første år hvor der blev afholdt intern Bowlingkonkurrence blandt medarbejderne.

2004

Omsætningen stiger støt og det gør kundeskaren også. Medarbejder nummer fire bliver ansat og der indføres eftermiddagspiccoliner/piccoloer for at kunne følge med. Der bliver også indført forskellige sjove og sociale tiltag, som f.eks. at medarbejderne skal fejre nyansættelser med en god fire-fem retters middag på restaurant Hansens Køkken & Bar på Frederiksberg Allé. Årets store julefrokost finder dette år sted på Restaurant Den Lille Fede i Boltens Gård. 🙂

2005

Omsætningen stiger og der ansættes flere medarbejdere. Årets julefrokost er igen en bragende succes.
Første sommerfest afholdes med deltagelse af forskellige kunder, i alt omkring 30 mennesker. Den indledes med forskellige holdlege i Dyrehaven, derefter middag op restaurant på Bakken og til sidst opleves Bakkesangerinderne på Bakkens Hvile til stor morskab for især de unge “call girls”.

2006

Niels Thorndahl købes ud af selskabet af de øvrige ejere. Virksomheden vokser stadig støt og jagten på større lokaler indledes. Det viser sig dog at være svært, da storrumskontorer er populære hos alle undtaget CityCallCenter, der gerne vil lave et større kontorhotel. Kontorerne findes først i foråret 2008…

2007

Det bliver det hidtil bedste resultat rent økonomisk og virksomheden har kraftig vokseværk. Pladsmangel resulterer i at flere potentielle, store kunder afvises og lokalejagten intensiveres. Årets julefrokost bliver afholdt med Hollywood tema, traditionen tro med kunder som gæster. Undervejs var der selvsagt rød løber, Oscar uddeling og meget andet godt.

2008

Hammerensgade

Knap to år efter at lokalejagten indledes, er de nye lokaler endelig fundet og CityCallCenter flytter i sommeren 2008 ind i 700 super flotte m2 på Hammerensgade 1 (mellem Nyboder og Kastellet). Her er der mulighed for at udvide med kontorudlejning (13 stk.) og antallet af mødelokaler til udlejning hæves til tre. Omgivelserne er vilde med de nye flotte lokaliteter og indflytningen fejres med en storstilet reception i september, hvor alle kontorerne, der er opkald efter byer i Europa og USA, bliver indrettet med lokale specialiteter. Der er f.eks. fish ‘n chips i lokalet “London”, fois gras i “Paris” og en seks lags bryllupskage med firmalogo i “Las Vegas”. Netop “Las Vegas” er også temaet til årets store julefrokost, der fandt sted på det tidligere Ciao. Primus motor Eunice og resten af festkomiteen gik dette år amok med dekorationer og indhold. Der var både roulettebord, rød løber og glimmer i lange baner til stor morskab for de 35 deltagere.
CityCallCenter begynder så småt at begå sig blandt de sociale medier; der oprettes en Twitter og en Facebookgruppe.

2009

Finanskrisen rammer nu også CityCallCenter og den hidtil ellers fine vækst på minimum 30 % om året svinder ind. Tilgangen af nye kunder falder lidt og antallet af konkurser blandt kunderne stiger. Der igangsættes spareplaner og virksomheden kommer igennem året med skindet på næsen. Årets julefrokost bliver afholdt som “Millionærernes Årsmøde” som ironisk reaktion på krisen. 

2010

De nye lokaler på Hammerensgade bliver fuldt besat for første gang og der startes venteliste. Årets julefrokost bliver afholdt med Western Tema med flotte udklædte kunder som gæster. International Call Center Uge fejres for første gang med storstilet kagekonkurrence samt daglige lodtrækninger blandt fans af Facebookgruppen.

2011

Det ser endelig ud til at finanskrisen er på vej retur. Der iværksættes en række nye tiltag, blandt andet kan man nu leje sin egen “Værtinde” og telefonpasningen bliver udvidet til at gælde døgnet rundt. Under International Call Center Uge (primo september) lanceres det nye website. Julefrokosten springes da heller ikke over i år, temaet er Østens Mystik. Økonomisk er det også så småt på vej i den rigtige retning igen og året afsluttes med et pænt – efter omstændighederne – overskud.

2012

Finanskrise er efterhånden ved at være et fy ord på etagen, vi mærker generelt fremgang og positivitet, både hos os selv og vores lejere. Pouline, vores passionerede ejer-leder, går på barsel, en måned for tidligt, men mor og datter har heldigvis godt, og de seje medarbejdere viser deres værd. Staben er nu vokset til 27 medarbejdere inklusiv vores søde aften/weekend/natpiger. CityCallCenter fylder 10 år i december, men udskyder fejringen da vi pludselig har meget travlt, og i øvrigt synes at vores direktør bør være til stede. Dette er også året hvor vi indgår en aftale om et nyt og længe ventet telefonsystem. Julen kommer som altid, og vi fejrer den på The Dining Room, til det der er blevet kaldt den bedste julefrokost nogensinde.

2013

Den teknologiske udvikling er i højsædet dette år. Det nye telefonsystem bliver for alvor integreret, og efter lidt tilvænning, øges effektiviteten betydeligt med dette. Yderligere udfordres teknologien med et ønske om at få opkaldene, og dermed pigerne, delt til to teams der håndterer hhv. de korte og lange opkald. Det lykkedes – og sidst på året viser CityCallCenter sig som fornyet med både et nyt telefonsystem og en skarpere opkaldsfordeling. December står som altid i julens tegn. Hele etagen minder om Tivolis julestue, og CCC-pigerne får skrivekrampe af alle de julekort, de sender til vores søde kunder, samarbejdspartnere og kontorlejere. Året afsluttes som altid med et brag af en julefrokost, der dette år blev afholdt på Admiral Hotel og senere Park.

2014

Vores dejlige HR-direktør, Tirza, vender i slutningen af foråret tilbage til os i CityCallCenter efter blandt andet at have været 1 år i Peru. I september fejrer vi endnu engang den Internationale Call Center Uge med en masse fjollede gaver, alt for meget kage og en storslået hattekonkurrence. Dette bliver også året, hvor vores store mødelokale, New York, bliver lavet om til et kontor og et mindre mødelokale, så vi har plads til den kommende forøgelse af vor stab. Sidst på året fejrer vi julefrokost i bedste charlestonstil med farvestrålende udklædninger, en autentisk bus fra 20’erne og et uhyggeligt mordmysterium, som de tilhørende har til opgave at løse.

2015

At vores ejerleder Pouline er i den fødedygtige alder mærkes igen, da hun atter forlader os kun en uge inde i januar for at hellige sig sin datter nummer to. Godt at vores lille skib har verdens sejeste medarbejdere og de klarer sig helt som sædvanlig meget fint uden kaptajnen, der først vender tilbage i starten af 2016.

2016

Pouline vender tilbage fra barsel og Eunice, der har været ombord i 10 år og været fungerende kaptajn i Poulines fravær, trænger til luftforandring og stopper med en stor og velbesøgt reception i slutningen af januar. I stedet headhuntes Anne Marie til at overtage co-captain rollen og hun falder meget naturligt til i rollen som “callgirl mama” sammen med de tre andre i administrationen. At vores passionerede ejerleder er retur fra barsel mærkes og at Anne Marie kommer med helt ny energi, mærkes tydeligt. Der reageres på de jævnlige kundehenvendelser, der forespørger på at få deres søde “callgirls” der kender deres virksomhed og kunder ud som vikarer i deres receptioner, og VikarService startes. Omsætningen stiger støt og vi deltager for første gang i Great Place To Work undersøgelsen. Da vi bliver kåret blandt Danmarks Bedste Arbejdspladser er vi ikke til at skyde igennem og årets julefrokost bliver en fejring på mere end én måde.