CityCallCenter
Hammerensgade 1, 2 sal København K, 1267
Phone: 8020 2029
Vi tilbyder telefonpasning 24/7 hele året rundt!
Følg os her:

Det kan være lidt af en jungle at finde rundt i hvad man har brug for, når man skal finde et erhvervslokale.

Er der ting man ikke lige er opmærksom på eller har husket?

Vi har samlet en liste over nogle af de ting du skal være opmærksom på, når du skal finde det (rigtige) lokale til dig og dit firma.

Her er vores bud på 10 gode råd til dit kommende erhvervslokale

1. Hvad har du brug for – her skal du huske at tænke ind i fremtiden, om det er et firma der har vokseværk og derved behov for at udvide. Det er altid belejligt hvis man f.eks. udvider sine ansatte, at man ikke behøver at flytte kontorlokaler, eller at der kan være plads til at leje flere lokaler i samme bygning.

 

2. Behov – stiller du krav til indretning af dit lokale: ønsker du tomme lokaler eller skal det være møbleret og hvilke behov har du til indretning af dit kontor.

 

3. Beliggenhed – Hvilke behov har dit firma – her skal du bl.a. tænke dit firmas image, status og hvordan kunder vil opfatte din virksomheds placering. Har det værdi for dig, hvis dit firma har en lukrativ adresse eller spiller dette ingen rolle?  Hvad med dine medarbejdere, har det betydning for dem i forhold til transport og hvad med parkering, både for dem og dine kunder? Er det ligeledes vigtigt at dit nye lokale har mulighed for at sørge for forplejning til dig, eller vil du helst selv have mulighed for at tilrettelægge dette. Så skal du nemlig overveje hvilke restauranter der ligger i nærheden.

 

 

4. Research – Der er mange online portaler som du kan benytte dig af til din research. På de sociale medier er mæglere og andre udlejere godt i gang med at annoncere for lokaler til leje. Udnyt de mange forskellige muligheder.

 

5. Fremvisning – Når du så har udvalgt dig nogle lokaler som du mener lever op til dine krav – aftaler du et fremvisnings møde. Nogle ret vigtige spørgsmål du skal stille, kunne således være: hvor længe har lokalet været tomt, har der været run på lokalet, hvordan er naboforholdene? En god ide ville være at tage fat i den tidligere lejer og indhent informationer.

 

6. Pris – har du forhånd lagt et budget for meget lokalet må koste? Husk at tage højde for alle de omkostninger der ikke indgår i lejen. Vand og varme, IT – udgifter og rengøring.

7. Opsigelsesfrist – hvor lang er din opsigelsesfrist? Jo mere fleksibel udlejer desto bedre for dig.

 

8. Istandsættelse – er der mulighed for at udlejer vil indfri/bekoste nogle af dine ønsker til f.eks. kontorindretning eller stille møbler til rådighed efter dine behov?

 

9. Forhandling –  Skriv til den heldige udvalgte udlejer og hav en detaljeret plan for hvilke krav der skal opfyldes før du kan sætte din underskrift. Husk at være imødekommende og vær klar på at forhandle.

 

10. Lejekontrakt – Få altid en professionel til at kigge lejekontrakten igennem. Lejeretten er en kompleks juridisk størrelse, derfor er det en god ide at benytte dig af en professionel så du kan undgå faldgruberne.

Skulle du have interesse i at se hvilke lokaler vi kan tilbyde dig så kig med her: https://www.citycallcenter.dk/lej-lokaler/kontorlokaler/