CityCallCenter
Hammerensgade 1, 2 sal København K, 1267
Phone: 8020 2029
Vi tilbyder telefonpasning 24/7 hele året rundt!
Følg os her:
Denne post er 1. del i rækken omhandlende hvad vi i CityCallCenter gør, for at motivere vores medarbejdere og skabe arbejdsglæde. Vi blev – som eneste call center i Danmark – kåret blandt Danmarks Bedste Arbejdspladser 2016 af Great Place To Work.

Hold fri når du har fri!

Det lyder jo simpelt nok, men vi oplever at der i erhvervslivet generelt er en voksende forventning til at medarbejderne arbejder om aftenen og i weekenden. Liiiige tjekker mails, liiige tager et hurtigt opkald… Udover at det er synd at det skal gå udover familie og venner (især børn, hvis der er den slags), går det også meget imod weekendens allerhøjeste formål; nemlig at give personalet ro til at slappe af, så de kan være friske og “på” igen mandag morgen.

Nogle kunne måske drage fordel af at få hjælp til at besvare telefonerne mens man holder fri, som vores egen DøgnService, men de fleste bør vel blot have fokus på at slukke firmatelefonen og ikke tjekke mails før mandag morgen.

Det er lettere sagt end gjort, det ved jeg godt. Jeg har også mere end én gang lige tjekket mailen om aftenen lige inden sengetid, set en mail der har gjort mig vred af en eller anden årsag – for så at høste straffen ved at ligge vågen i flere timer og gruble. Det er der ingen der vinder ved!

Derfor er det ikke velanset hos os at være “på” når man har fri.

Eksempel på en mail se ud fra os i ledelsen til vores kære medarbejdere, når de kommer til at sende os en mail udenfor arbejdstid:

Så firmapolitikken er klar – så er alt vel i skønneste orden?

Ja, det skulle man jo tro, men her har vi jo så en lidt pudsig udfordring, for vores medarbejdere sætter deres mail op på deres telefoner – uden vores godkendelse. Og nogle gange er det meget smart (f.eks. udnytter de tiden i bussen på vej til arbejde), men det gør det også lidt for nemt at svare mails når de har fri. Eller omvendt; det er for svært at lade være med at besvare mails når de har fri.

Og ja, naturligvis kan vi opsætte regler og sige at de ikke må. Men dels er vi ikke tilhængere af regler, hvis ikke det er strengt nødvendigt (så hellere gå foran med det gode eksempel og coache dem i den rigtige retning) og dels er det i nogle situationer fordelagtigt at de har adgang til mailen.

Så vi har en løbende opgave med at hjælpe vores medarbejdere til at holde fri, når de har fri og ikke tænke arbejde.

Hvad gør I på jeres arbejdsplads? Er ovenstående et go eller no-go hos jer?

Del endelig jeres hverdag med os i kommentarene. 🙂

Se vores andre indlæg om hvad vi gør for at skabe masser af arbejdsglæde:

Del II: Fejr successerne!

Del III: Gør en forskel