CityCallCenter
Hammerensgade 1, 2 sal København K, 1267
Phone: 8020 2029
Vi tilbyder telefonpasning 24/7 hele året rundt!
Følg os her:

Corona virussen raser og ødelægger mange virksomheder rundt omkring. Nogle har truffet beslutninger der vil have effekt lang tid fremover. Flere kommer til det den næste tid, trods regeringens mange imponerende tiltag for at undgå det selvsamme.

 

Pas på hinanden

Først og fremmest bør vi naturligvis passe på hinanden. Det gælder også i virksomhederne. Er der behov for at sende medarbejderne hjem (I isolation eller til en hjemmearbejdsplads, eller begge dele), så er det sådan det må være for nu. Man lærer at prøve at få det bedste ud af situationen.

Hurra for hjulene

Mange events bliver aflyst. Hurra for dem der formår at holde dem online i en eller anden udstrækning i stedet. Det er vigtigt at holde hjulene i gang andre steder end blot på hospitalerne og det vil gøre det meget lettere for samfundet som helhed at komme op at stå igen senere, når det hele er overstået og truslen afblæst.

I svære tider er det vigtigere end nogensinde at vedligeholde eller ligefrem booste kundeoplevelsen

Igennem de seneste økonomiske kriser (Finanskrisen, 11. september, IT-boblen i starten af årtusindet mv.) har vi set virksomheder skære ned. Effektivisere. Mange har været nødt til at indlede fyringsrunder. Det ser vi også nu og vi kommer til at se flere af dem den kommende tid. Desværre.

Her er det vigtigt at virksomhederne tænker sig godt om.

Forestil dig et stort hotel, der havde en booking til en konference med 500 mennesker den kommende uge. Nu, grundet Corona, er konferencen aflyst og hotellet står med 500 tomme værelser og ingen receptioner eller gallafest. Da det ikke er et enkeltstående fænomen, er hotellet nødsaget til at skære ned i bemandingen. I denne situation vil hotellet ikke have 500 mennesker der ankommer og lægger mærke til nedskæringerne.

Men hvad hvis hotellet skærer ned andre steder? Steder hvor det bemærkes?

Måske hotellet vil begynde at se sjusket og forladt ud, hvis gartner servicen udenfor skæres bort.

Og hvordan med rengøringspersonalet? Hvordan vil der se ud hvis de sendes bort?

Hvordan vil potentielle kunder, der ringer med forespørgsler omkring lokation til sommerens og efterårets fester eller konferencer opleve det, hvis der ikke er noget svar fordi receptionspersonalet er skåret væk?

Disse nedskæringer ville være bemærkelsesværdige og ikke på den gode måde.

 

Langtidseffekten

Overvej langtidseffekten af dine nedskæringer. Hvis dine besparelser har stor negativ indflydelse på din kundeservice og dine kunders oplevelser af din virksomhed, skærer du ned det forkerte sted og så vil du kunne mærke det i lang tid fremover.

Det er ikke let, men du er nødt til at finde måder at skære i omkostningerne uden at det kan mærkes af kunderne udenfor din organisation – ellers finder de bare alternativer fremover. Du vil miste din fordel fordi den relation du så omhyggeligt har bygget op, måske over mange år, ikke er mere værd end den måde du får din kunde til at føle i nu’et. Til gengæld husker kunder rigtig godt, så hvis du giver dem en dårlig oplevelse nu, vil de kunne huske det i mange år fremover og det vil måske være en af de byggesten, der til slut bidrager til at du bliver valgt fra.

Vi må have tillid til at vores verden vender tilbage til ”normalt” – eller i hvert fald betydeligt bedre end som situationen er nu. Det kan være at det tager måneder. Måske endda længere. I mellemtiden: sørg for ikke at misligholde dine kunderelationer. Udnyt muligheden for at vise dem at du er her for dem og byg endnu stærkere forhold. Selvom det hele måske ser sort ud lige nu, så husk optimismen. Og husk at også denne krise vil være overstået på et tidspunkt.