CityCallCenter
Hammerensgade 1, 2 sal København K, 1267
Phone: 8020 2029
Vi tilbyder telefonpasning 24/7 hele året rundt!
Følg os her:

Hvert år i september hylder vi vores medarbejdere med fejringen af den Internationale Call Center Uge.

Vi fejrede callcenter uge for første gang i 2009 og inspireret af de tiltag som andre callcentre skrev om, lykkedes det os ikke bare at få stablet en rigtig god uge på benene, men også at få skabt en tradition som både medarbejdere og kontorlejere ser frem til. Udover aktiviteter for vores medarbejdere (f.eks. ”Jazz up your headset day”), er der nemlig også en del konkurrencer som vores kontorlejere kan deltage i, bl.a. hattekonkurrence, mordmysterium, Wii turneringer og meget andet. Det er en regulær festuge, hvor der sker noget hele tiden, naturligvis med respekt for det arbejde som vi også hver især skal udføre.

Sådan en uge kræver meget planlægning og koordinering, for vores daglige arbejde må naturligvis ikke lide under, at vi har det sjovt. Selve optakten med at lave programmet og sørge for at alle remedier og præmier er købt ind, laves typisk af ledelsen. Ansvaret for at de forskellige lege og konkurrencer bliver udført og at eventuelle point bliver talt sammen uddelegeres til nogle af medarbejderne, og vores supervisor styrer som altid, hvem der kan melde af telefonen for at deltage i festlighederne eller forberede det næste.

Af alle ugens sjove lege og fiffige indslag må det vigtigste element være den store kagekonkurrence med tilhørende fredagsbar. Det er kulminationen af en festlig uge.

Kagekonkurrencen går i al sin enkelthed ud på at hver af vores medarbejdere bager en kage, tærte, muffins eller andet lækkert og så stemmer etagen og vores facebook venner om hvilken kage er smukkest og hvilken der smager bedst, sidste nævnte kræver naturligvis, at de stikker hovedet ind forbi og siger hej.

Et sådan tiltag kræver at alle medarbejdere bakker op og rent faktisk synes det er sjovt, hvad end man evner at bage eller ej. Vi stiller som udgangspunkt gerne en Shake n’ Bake og noget blandet krymmel til rådighed, men vores medarbejdere tager konkurrencen så seriøst, at ingen endnu har benyttet sig af den ”lette udvej”. Der bliver tværtimod planlagt og prøvebagt for familien, og resultatet taler sit tydelige sprog.

Hvorfor overhovedet bruge en uge på koncentreret leg og pjat? Den uge kunne vel være bedre brugt på salgsmøder og brainstorming til mersalg… Well, ikke i vores verden! Vores vigtigste aktiv er vores medarbejdere. De er vores produkt, og derfor er det også vigtigt at vi påskønner dem og motiverer dem. Arbejdsglæde er i højsædet hos os, og selvom vi naturligvis har fokus på det hele året, afsætter vi simpelthen en uge i september til intensiv hyldest af vores medarbejdere og deres arbejde. Vi har en del kunder som er gode til at rose vores piger når de gør noget godt eller ekstraordinært, men sandheden er at de langt hen af vejen har et utaknemmeligt job og ofte står for skud når vores kunders kunder er utilfredse. Derfor gør vi alt hvad vi kan for at hjælpe hinanden med at holde humøret og gejsten oppe. Det kan være alt fra spontan kage dag til tegn og gæt online, eller opstilling af et lille soppe bassin på kontoret, hvor fusserne kan køles ned på de varme dage i juli.

Men selvom ugen primært handler om vores medarbejdere, benytter vi den da også til at give gode tilbud og som ekstern profilering. Et af vores slogans er ”når smilet skal høres”, og de billeder der tages i løbet af ugen vidner mere end noget andet om hvor smilende vores medarbejdere er. Særligt billederne fra kagekonkurrencen kommer vidt omkring, i det de deles på facebook med en opfordring blandt venner og familie til at gå ind og stemme, og således når vi faktisk ud til en hel del mennesker, som vi ellers ikke ville komme i kontakt med.

Initiativet til callcenter ugen kommer fra en verdensomspændende brancheorganisation for callcentre, som udover festugen også står bag messer, konferencer og prisuddelinger inden for branchen. I mangel på en lignende dansk organisation, har det været et rigtig godt sted for os at følge med i hvad der rører sig, og arbejdsmiljø står højt på deres dagsorden. Ansatte i callcenter branchen og den måde de behandles på har ikke altid det bedste ry og udskiftningen blandt medarbejdere er ofte høj, både i indland og udland, og derfor er det meget interessant at følge de tiltag som forskellige virksomheder skriver om der.

Gennem årene har vi også annonceret forskellige steder i forbindelse med ugen, ikke så meget fordi det giver en masse kunder, men fordi vi gerne vil sætte fokus på vores branche og fremhæve den positivt. Langt de fleste der besøger os for første gang er overraskede over, at vi ikke sidder på lange rækker i afskærmede båse med dårlig akustik. Sammenlignet med de store danske callcentre er vi kun en lille fisk, men vi har truffet et bevidst valg om at vores kultur skal være glad og åben, hvilket da også har givet os opmærksomhed i pressen og blandt foredragsholdere indenfor arbejdsglæde, som jævnligt bruger os som eksempel. Når vi er glade, smilende og imødekommende, så smitter det af på vores kunder, og så har vi i virkeligheden den bedste reklame: tilfredse kunder.

Vi er startet denne mandag morgen med hattedag, og en af vores kontorlejere har netop været nede for at se hvilke hatte vi har på, alt imens han selv bærer en stor orange plyshat og et smil på samme størrelse. Det varmer og det giver glæde, for så ved vi at det gør en lille forskel for os alle.