CityCallCenter
Hammerensgade 1, 2 sal København K, 1267
Phone: 8020 2029
Vi tilbyder telefonpasning 24/7 hele året rundt!
Følg os her:

Et firma i USA lavede et interessant eksperiment, som virkelig viser værdien af opsøgende kundeservice.

Virksomheden var en producent af byggematerialer. Deres kunder var 45.000 store entreprenører.

Deres traditionelle salgsmetode var: Udgiv et årligt katalog, send det ud, og vent på, at telefonen ringer. Virksomheden tjente virkelig gode penge.

Så foreslog et konsulentfirma et eksperiment

De sagde: Lad os tage de 1.200 bedste kunder og opdele dem i to lige store grupper: 600 i en testgruppe og 600 i en kontrolgruppe.

Kontrolgruppen behandler vi nøjagtigt, som vi behandler alle vores andre kunder: Vi venter på, at telefonen ringer, og er meget flinke ved dem, når de ringer.

For testgruppen vil vi prøve opsøgende kundeservice.

De tildelte eksperimentet en kundeservice specialist og en bygningsingeniør og gav det seks måneder. Disse to personer ringede til alle beslutningstagere, influencers og brugere af produkterne, som de kunne finde i de 600 testfirmaer. De forsøgte ikke at sælge. De tilbød ikke rabatter. De forsøgte sig med venskab og gav information.

Det de gjorde var at:

  • Spørge om kundernes behov
  • Følge op på tilbud
  • Planlægge produkttræning
  • Minde kunderne om særlige tilbud
  • Give oplysninger til produkt sammenligning
  • Give nye produktoplysninger og prøver

Hvad var forskellen mellem de to grupper efter seks måneder?

  • Testgruppen afgav 12% flere ordrer end de havde i de foregående seks måneder
  • Kontrolgruppen afgav 18% færre ordrer
  • Testgruppen placerede 14% større ordrer, kontrolgruppen 14% mindre ordrer end tidligere

I alt købte testgruppen produkter til en værdi af $ 2,6 mio. mere end kontrolgruppen i de seks måneder. De samlede omkostninger ved testen var omkring $ 50.000.

Hvad synes du om det investeringsafkast?